Online first: Gebruik van serious games in de ggz
Attitude en bereidheid van cliënten en behandelaars
Joanne Mouthaan, Marie-Louise Kullberg, Jessica Huss, Christiane Eichenberg & Maartje Schoorl
Ondanks een sterke stijging in het gebruik van e-mental health en toenemend bewijs voor de geschiktheid en effectiviteit ervan, wordt gamification, bijvoorbeeld in de vorm van serious games, in de ggz relatief weinig benut. De attitudes en verwachtingen van gebruikers beïnvloeden de succesvolle implementatie van nieuwe toepassingen. In deze studie onderzochten de auteurs de houding van Nederlandse behandelaars en patiënten in de ggz ten aanzien van serious games.
Abonnees lezen het complete artikel hier.
(Klik door naar het complete artikel, en scroll dan naar beneden voor de complete tekst of download de pdf.)
Inloggen VGCt en VVGT
Leden van de VGCt en de VVGT loggen in via de site van hun vereniging. Als u op die site bent ingelogd als lid, vindt u daar een button naar het Tijdschrift voor Gedragstherapie.
English
Behavioral Therapy: Journal for Behavioral Therapy and Cognitive Therapy ISSN 0167-7454
Information in English can be found here.