Inhoud
Over leertherapie en het nut van macrmeeen. Een reactie op de forumbijdrage van Reinders
Literatuur
- Blatt, S. J. Sanislow III, C.A., Zuroff D.C., & Pilkonis P.A. (1996). Characteristics of effective therapists: further analyses of data from the National Institute of Mental Health Treatment of Depression Collaborative Research Program. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 64, 1276-1284.
- Godfried, M.R., & Davila, J. (2005). The role of relationship and technique in therapeutic change. Psychotherapy, Theory, Research, Practice, Training, 42, 4, 421-430.
- Grepmair, L., Mitterlehner, F., Loew, T., Bachler, E., Rother, W., & Nickel M. (2007). Promoting mindfulness in psychotherapists in training influences the treatment results of their patients: a randomized, double-blind, controlled study. Psychother Psychosom., 76, 332-338.
- Kiesler, D.J. (1996). Contemporary interpersonal theory and research: Personality, psychopathology, psychotherapy. New York: John Wiley & Sons.
- Lambert, M.J., & Barley, D.E. (2002). Research summary on the therapeutic relationship and psychotherapy outcome. In J.C. Norcross (ed) Psychotherapy relationships that work (pp.17-32). New York: Oxford University Press.
- Khurshid, K.A. Bennet, J.I., Vicari, S., Lee, K.L., & Broquet, K.E. (2005). Residency programs and psychotherapy competencies: a survey of chief residents. Academic Psychiatry, 29, 452-458.
- Norcross J.C. (ed) (2002). Psychotherapy relationships that work. New York: Oxford University Press.
- Safran, J.D., & Muran, J.C. (2003). Negotiating the therapeutic alliance: a relational treatment guide. New York: The Guilford Press.
- Veeninga, A. (2008). Supervisie in de opleiding tot cognitief gedragstherapeut: 'omvangrijk in uren maar inhoudelijk onduidelijk'. Gedragstherapie, 41, 367-371.
- Veeninga, A. (2009). Competentiegericht opleiden in de psychotherapie. Functionele transparantie of de kleren van de Keizer? Tijdschrift voor groepsdynamica en groepspsychotherapie, 4, 27-31.
- Veeninga, A., & Hafkenscheid A. (2010). Persoonsgerichte supervisie in de psychotherapie opleiding. Tijdschrift voor Psychotherapie, 36, 108-119.
- Yager, J., & Bienenfeld, D. (2003). How competent are we to assess psychotherapeutic competence in psychiatric residents? Academic Psychiatry, 27, 174-181.
© 2009-2024 Uitgeverij Boom Amsterdam
De artikelen uit de (online)tijdschriften van Uitgeverij Boom zijn auteursrechtelijk beschermd. U kunt er natuurlijk uit citeren (voorzien van een bronvermelding) maar voor reproductie in welke vorm dan ook moet toestemming aan de uitgever worden gevraagd:
Behoudens de in of krachtens de Auteurswet van 1912 gestelde uitzonderingen mag niets uit deze uitgave worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch door fotokopieën, opnamen of enig andere manier, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever.
Voor zover het maken van kopieën uit deze uitgave is toegestaan op grond van artikelen 16h t/m 16m Auteurswet 1912 jo. Besluit van 27 november 2002, Stb 575, dient men de daarvoor wettelijk verschuldigde vergoeding te voldoen aan de Stichting Reprorecht te Hoofddorp (postbus 3060, 2130 KB, www.reprorecht.nl) of contact op te nemen met de uitgever voor het treffen van een rechtstreekse regeling in de zin van art. 16l, vijfde lid, Auteurswet 1912.
Voor het overnemen van gedeelte(n) uit deze uitgave in bloemlezingen, readers en andere compilatiewerken (artikel 16, Auteurswet 1912) kan men zich wenden tot de Stichting PRO (Stichting Publicatie- en Reproductierechten, postbus 3060, 2130 KB Hoofddorp, www.cedar.nl/pro).
No part of this book may be reproduced in any way whatsoever without the written permission of the publisher.
Inloggen VGCt en VVGT
Leden van de VGCt en de VVGT loggen in via de site van hun vereniging. Als u op die site bent ingelogd als lid, vindt u daar een button naar het Tijdschrift voor Gedragstherapie.
English
Behavioral Therapy: Journal for Behavioral Therapy and Cognitive Therapy ISSN 0167-7454
Information in English can be found here.